Verhuizen
Gefeliciteerd, je hebt een nieuwe woning gekocht? Dan ben je druk met een hele boel dingen en wil je natuurlijk ook even snel een pakket voor internet, tv en bellen afsluiten. Er zijn een aantal dingen waarop je moeten letten als je gaat verhuizen. Op deze pagina zullen we de meest gestelde vragen kort voor je beantwoorden zodat je zorgeloos kunt overstappen, opzeggen of je huidige abonnement overzetten. Liever direct een andere contract afsluiten en je huidige abonnement laten opzeggen? Lees dan hieronder direct verder.
Een nieuwe abonnement afsluiten
Ga jij verhuizen naar een andere woning en wil je een nieuw contract voor internet afsluiten? Let dan goed op: doe de postcodecheck hieronder en bekijk direct welke mogelijkheden (ADSL, Kabel of Glasvezel) er voor jouw woning zijn. Je ziet alle populaire aanbieders, snelheden, TV pakketten, bel-opties en aanbiedingen in 1 overzicht. Je kunt gelijk een abonnement afsluiten door op de “bekijk” knop te klikken. Je wordt dan doorgestuurd naar de website van de internet provider en vult daar je gegevens in (let op: vul natuurlijk het adres van je nieuwe woning in).
Het is mogelijk om je huidige contract over te zetten naar je nieuwe adres. Hiervoor dien je contact op te nemen met je huidige provider. Ben je contractsvrij? Dan kun je natuurlijk ook gaan vergelijken en kijken of je ergens anders goedkoper uit bent.
Als je gaat overstappen naar een nieuwe aanbieder dan zorgt deze er automatisch voor dat je oude contract wordt opgezegd. Dit heet de Nederlandse overstapservice. Check altijd zelf nog even of deze opzegging goed is doorgevoerd.
Dit is helaas niet altijd mogelijk. Stel dat je net een nieuw abonnement hebt afgesloten. De looptijd van je 1 jarige of 2 jarige contract is dan nog niet verstreken. In dat geval moet je huidige contract meenemen naar de andere woning.
In principe kun je bij een verhuizing kiezen uit alle providers. Wel is het belangrijk om te checken of de provider wel bij jou kan leveren. Hiervoor doe je een postcodecheck bij verhuizen. Je ziet dan direct of je nieuwe woning een DSL lijn heeft, of er een coax aansluiting voor Ziggo aanwezig is of dat je wellicht op glasvezel kunt overstappen.
Als je gaat veranderen van woning en dit huis moet nog gebouwd worden kan het zijn dat de aansluitingen nog niet geregistreerd staan in het centrale systeem van internetproviders. In dat geval moet je telefonisch contact opnemen met de provider waar jij naar wilt overstappen. De postcodecheck zal namelijk aangeven dat het adres onbekend is. Verhuizen naar een bestaande woning heeft wat dat betreft wat voordelen. Wel hebben nieuwe huizen vaak de beschikking over glasvezel.
Internet stappenplan bij een verhuizing
Om je op weg te helpen hebben onze internet-adviseurs een korte handleiding voor verhuizen geschreven. In dit stappenplan vind je overzichtelijk terug welke handelingen je allemaal moet verrichten om het internet op je nieuwe adres af te sluiten.
- Check je huidige abonnement. Is het contract verlopen of zit je nog vast aan deze provider voor een bepaalde periode?
- Is de looptijd van je contract nog niet verstreken? Neem dan je huidige contract mee naar de nieuwe woningen. Neem contact op met de klantenservice om dit te regelen.
- Is de looptijd verstreken? Dan kun je een nieuw abonnement afsluiten op voor je nieuwe woning. Vergelijk de aanbieders en sluit een contract af bij de voordeligste provider.
- Door middel van de postcodecheck kun je zien wat de mogelijkheden zijn voor je nieuwe huis. Had je vroeger wellicht alleen ADSL, kun je nu mogelijk ook een glasvezel contract afsluiten wat zorgt voor veel sneller internet.
- Check altijd op je oude abonnement is opgezegd door je nieuwe provider. Zo niet, neem dan contact op met de klantenservice en verstuur de opzegbrief.
- Wij wensen je succes met de verhuizing en alvast veel plezier op jullie nieuwe plek!